sophiesresa.blogg.se

Min resa till Thailand. Flyget till Thailand avgår den 30 November från Köpenhamn och jag landar åter i Köpenhamn den 5 April 2016.

Tiden rullar iväg

Publicerad 2016-03-19 11:30:14 i Allmänt,

Igår och idag skulle jag egentligen åka till Surin men som vanligt blev det inställt. Börjar blir ganska jobbigt då avtlet är fredag och lördag åker jag, men sedan typ 4 veckor åker jag sällan, utan det är någon annan som åker istället för mig. Men så fungerar det i Thailand så det är bara att bita ihop. Ska försöka åka en gång till i alla fall innan jag åker hem för det gör jag ju snart, tiden bara springer iväg. Istället för Surin har jag bara varit nere på stranden och tagit det lugnt. 
 
Torsdag kväll gick jag och åk med dykarinstruktören, Ta. Vi tyckte att varför ska vi inte kunna hänga med varandra även om han var min lärare. Vi är i samma ålder och kommer bra överens. Vi åkte och åt på en pizza restaurang därefter körde vi ner till en bar på stranden där vi bara pratade länge. Tror klockan redan var 2 på natten när jag kom hem. Men tiden springer iväg när man har roligt. Igår möte jag upp Ta igen för att gå och äta och påvägen stötte vi på Ellie och Lee, de andra två som var med i dykarkursen. Vi bestämde att vi alla skulle gå och äta tillsammans. Denna gången blev det thaimat. Därefter gick Lee och Ellie hem för de skulle packa eftersom de åkte hem idg. Ta och jag åkte vidare till Monkey bar. Där blev det lite dricka och bara lyssna på musik och prata. Därefter tog han med mig till en annan bar där hans syster och kompisar var. Där spelade vi lite biljard och andra spel. Hade väldigt roligt och precis som kvällen innan blev det sent även denn kvällen. Men det gör inget, sålänge man har roligt är det skit samma. Har inte så lång tid kvar här så försöker njuta av den sista tiden. Jag kom även överens om med Ta att när han har ledigt ska vi åka och dyka till ett av vraken här, vilket jag ser framemot. Vill så gärna dyka igen. Kan åka och dyka med de andra också men med Ta får jag kompispris så det blir ju lite billigare såklart. Nu ska jag äta och sen får vi se vad kvällen bjuder på. Tror dock inte det blir så sent idag för jag är ganska trött. Men vi får se. Just nu sitter jag utanför kontoret och väntar på Naree men jag vet inte var hon är så kanske går iväg och äter någon annanstans en gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie

Tog studenten i Juni 2015. Bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till favoritlandet Thailand i några månader. Efter många om och med blev biljetten till Thailand bokad och resan blir av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela