sophiesresa.blogg.se

Min resa till Thailand. Flyget till Thailand avgår den 30 November från Köpenhamn och jag landar åter i Köpenhamn den 5 April 2016.

Kebab och Munkar

Publicerad 2016-03-07 13:25:47 i Allmänt,

Idag är det måndag och det betyder marknad, som vanligt blir det kebab och munkar. Det enda jag och Naree handlar på marknaden när det är. Lite drygt och tråkigt kanske, men det är gott och varför inte liksom. Idag har jag även införskaffat mig ett par nya hörlurar då mina har gått i sönder. Inga dyra hörlurar men vi får hoppas att de håller hela vägen hem, kvaliten i Thailand är inte alltid på topp som många vet. Vad har jag gjort de senaste dagarna? Ingenting, bara varit på stranden och njutit. Jag försöker njuta till max de senaste dagarna nu, tider går så fort och helt plötsligt ska jag redan åka hem. Usch, jag vill verkligen inte hem, men ska bli skönt att träffa familjer och vänner men kan gärna återvända tillbaka efter två veckor. Igår bjöds det på seafood på stranden, fantastiskt gott. Det är något som är stor skillnad på mig än när jag kom. Nu äter jag saker som jag aldrig skulle stoppa i mig när jag kom ner, eller som smakade pekka rent ut sagt. Till exempel Som tam (papaya sallad), när jag kom hit så till och med luktade det fruktansvärt, men nu äter jag det. Och även en massa annat som jag inte ens vet vad det är, jag bara stoppar i mig det och smakar utan att säga något. Något som jag inte har lärt mig att äta är dock sticky rice, det går verkligen inte. Svart sticky rice går hem, men det vita klarar jag verkligen inte av. Men jag smakar allt och det är inte så hemskt som man tror det ska vara. En annan sak som är fantastiskt gott är rumpfruktschips. Om någon har kännt lukten av en sån frukt så förstår ni att fy sjutton, hade aldrig fått tanken på att smaka det. Naree gav mig dock en påse med något chips liknande i. Och utan att kolla tog jag en och åt, och det var riktigt gott. När det visade sig vara rumpfrukt kom man nästan i chock. Dock tror jag inte att mogen rumpfrukt smakar sådär och jag hoppar gärna över att äta det. 
 
Nu är det en lugn kväll, planerar när jag ska göra min dykkurs och det blir antagligen på söndag ochd et ser jag väldigt mycket fram emot! Det ska bli riktigt kul och spännande. Bilder får ni en annan gång för tydligen har jag lagt ut sladden till kameran så sitter här med en kamera men ingen sladd till datorn tyvärr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie

Tog studenten i Juni 2015. Bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till favoritlandet Thailand i några månader. Efter många om och med blev biljetten till Thailand bokad och resan blir av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela