sophiesresa.blogg.se

Min resa till Thailand. Flyget till Thailand avgår den 30 November från Köpenhamn och jag landar åter i Köpenhamn den 5 April 2016.

Bakning och kulfisk

Publicerad 2016-03-10 13:03:48 i Allmänt,

Tisdagen var som vanligt en dag nere på stranden och ingenting som var annorlunda än de andra stranddagarna. Onsdagen var dock lite annorlunda, för den bjöd på bakning. Vi gjorde lussekatter och lusse semlor. Lite fel årstid kanske men vi var sugna på det ochs ista vi bakad lussekatter hittade vi inte saffran så då fick vi ta thailand saffran vilket var svindyrt och smakade inte saffran alls. Men nu har vi hittat all saffran så då blev det väldigt goda lussebullar. Efterlängtat och gott. Efter bakningen gick jag ner på stranden. En lugn dag och inga stora dagar. Sista gången jag gick i havet fick jag syn på någon bollliknande sak i havet. Dock märkte jag att den simmade ifrån platsen ju närmare jag kom och jag tänkte vafan är det för något. Till slut insåg jag vad det var. En kulfisk som hade blåst upp sig precis som på nemo. Oj, vad glad jag blev. Har alltid velat se en kulfisk som blåst upp sig om det verkligen ser så häftigt ut och det gör det verkligen. Det som var väldigt ovanligt var att jag faktiskt hade kameran med mig och visst blev det ett par bilder även om det var svårt att fotografera eftersom det var så grunt. 
 
Idag har jag bara varit nere på stranden. Ett högtryck från Kina kommer just nu in över thailand vilket för med sig starka vindar och thundershowers som de kallar det. Dock ska norra thailand bli drabbad värst. Idag kom vinden, det var ganska blåsigt och avtog egentligen aldrig, utan det var starka vindar hela tiden. Något regn kom det dock inte, men imorgon ska det komma. Förhoppningsvis kommer det inte för imorgon ska jag till Surin. Som vanligt när jag ska till Surin kommer det oväder ochs tora vågor, vid detta laget är jag väldigt van vid det men oj vad jag hatar det. Att det aldrig kan vara vindstilla och fint när jag ska till Surin. utan varenda gång är det stora vågor och vind som heter duga, men vi får hoppas. Det ändrar sig kanske till imorgon. 
 
Ha det så bra!
 
Lussebullar
Lussesemlor
KULFIIIIIIISK
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie

Tog studenten i Juni 2015. Bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till favoritlandet Thailand i några månader. Efter många om och med blev biljetten till Thailand bokad och resan blir av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela