sophiesresa.blogg.se

Min resa till Thailand. Flyget till Thailand avgår den 30 November från Köpenhamn och jag landar åter i Köpenhamn den 5 April 2016.

Stranden

Publicerad 2016-02-23 11:05:37 i Allmänt,

I lördags var jag på Surin precis som vanligt. Eftersom jag så sällan åker till Surin nu för tiden blir det smått tjafs mellan arbetarna för alla vill köra båten jag åker med. Jag fick åka med Mintmanta 2 men de bytte crewet helt så åkte med Jackybooii, Bob Marley och någon annan jag verkligen aldrig har sett. Var en lugn dag, ett helt gäng svenska från Naree vilket var väldigt roligt. Inte så många tyskar utan för det mesta svenskar faktiskt. Såg inget speciellt denna dagen utan jag var knappt i och snorklade då jag hjälpte till uppe på båten. Kom just på att jag har glömt att veckan innan såg vi svärdfisk som hoppade på Surin. Det var väldigt coolt att se. Alla trodde det var barracuda först eftersom det är väldigt vanligt att se, men efter ett tag märkte vi att den hoppade väldigt konstigt för att vara en barracuda dessutom hade den en väldigt lång spets framtill så vi insåg att det faktiskt var en svärdfisk. 
 
De andra dagarna har jag bara varit nere på stranden och faktiskt inte tagit det lugnt. Utan det har varit fullt ös hela tiden med Narees systersdotter. Även om det är fullt ös hela tiden är det väldigt roligt att faktiskt ha något att göra för när de åker hem blir jag ensam igen och då blir det långtråkigt igen så jag uttnytjar tiden väl med hela familjen. Igår var vi även på marknaden och det stod kebab på listan. En väldigt god sådan för att vara i thailand. 
 
I söndags var jag även på andra stranden och hälsade på familjen från restaurangen My friend. Alltid lika trevligt och som vanligt har de en del att göra. Dock har det öppnat en liknande restaurang bredvid som drar många kunder från dem och därför har de inte alls lika mycket folk längre. Innan var de dem enda som låg så nära på den stranden och därför gick det dit väldigt mycket folk. 
 
Sitter just nu på Ladda och tar det lite lugnt innan jag ska vandra vidare till resebyrån där jag antagligen spenderar kvällen. Vi får se vad som händer, i thailand vet man aldrig vad som händer härnest! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie

Tog studenten i Juni 2015. Bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till favoritlandet Thailand i några månader. Efter många om och med blev biljetten till Thailand bokad och resan blir av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela