sophiesresa.blogg.se

Min resa till Thailand. Flyget till Thailand avgår den 30 November från Köpenhamn och jag landar åter i Köpenhamn den 5 April 2016.

Sol sol sol

Publicerad 2016-02-19 12:10:00 i Allmänt,

Idag är det fredag och det betyder vanligtvis Surin men det blev inget idag. Därför har jag varit med Naree hela dagen. På förmiddagen åkte vi iväg med ett par som skulle bada med elefanter och därefter åkte vi vidare till ett vattenfall. Just nu är det inte så mycket vatten i vattenfallet eftersom det inte regnar så mycket, men det var fint ändå. Efter den korta resan vi gjorde åkte vi till stranden där Naree lagade SVENSKA PANNKAKOR och oj vad gott det var. Därefter gjorde hon jumbo räkor med potatis, även det var väldigt gott. Helt knäppt att man äter jumboräkor till potatis och bara sådär ganska ofta. Hur ofta äter man det hemma i Sverige. Jag äter det inte så ofta och om då är det bara speciella tillfällen. Därefter var jag bara nere på stranden och lekte med Narees systers barn. En fantastiskt söt tjej som gör dagen lite roligare då jag har ganska tråkigt nere på stranden själv. Därefter stack jag hem och duschade och nu sitter jag i resebyrån och bara tar det lugnt. Imorgon är det dax för Surin igen, tror vi men man vet aldrig. 
 
De andra dagarna har jag i stort sett bara varit nere på stranden och tagit det lugnt. Igår bjöds det på revben viket också vara fantastiskt gott. Vi tog även en runda till Takua Pa och handlade på Big C. Det är en livsmedelaffär men det ser ju verkligen inte ut som en vanligt Ica hemma hos oss. Kan ju intyga med att om livsmedelsverket hade kommit hit hade de fått underkänt i exakt allt. Det första man möts av är köttdisken, öppet köttet blandat lite sådär utan plast och några flugor här och där. Något man får vänja sig vid när man lever i thailand för här paketerar de inte kött som vi gör hemma i Sverige. Har även ätit en inbakad pizza vilket var fantastiskt gott. Thaimaten börjar bli väldigt långtråkig och då är det extra gott att unna sig något extra. 
 
Här kommer lite bilder från elefantturen idag och även från stranden och även några bilder från Surin hittade jag. 
 
Älskar det stället och att vara på båten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie

Tog studenten i Juni 2015. Bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till favoritlandet Thailand i några månader. Efter många om och med blev biljetten till Thailand bokad och resan blir av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela