sophiesresa.blogg.se

Min resa till Thailand. Flyget till Thailand avgår den 30 November från Köpenhamn och jag landar åter i Köpenhamn den 5 April 2016.

Hejsan hoppsan!

Publicerad 2016-02-28 15:56:47 i Allmänt,

Ojdå jag har glömt att kika in här. Hade för mig att jag bloggade för typ två dagar sedan men tydligen inte. Sedan sist har jag bara varit nere på stranden med Narees systers familj. De åkte hem idag så nu är jag ensam igen. Lite tråkigt då jag tyckte det var fantastiskt roligt att vara med dem och leka med deras lilla Milia och Alexia. Jag har även varit på Surin, men bara en dag. Den dagen var det dock helvetes vågor. Jag måste dock säga att jag var sjukt stolt över turisterna då inte en enda var åksjuk även om det var vågor som var högre än båten. Kaptenerna från Seastar är väldigt bra så vi klarade oss utan problem. men det var lite oroväckande när kaptenen börjar hemfärden med att säga, förlåt men jag måste gasa helva vägen nu, det kan bli ganska hrda slag och guppigt men om jag inte gasar kan det hända att båten snurrar. Inga skador och inga åksjuka kom vi tillbaka till piren efter ungefär 1,5 timmar. Av någon anledning har havet en tendens till att bli väldigt vågigt just de dagarna jag åker till Surin. Annars är havet helt lugnt och typ inga vågor. De senaste dagarna har vi även haft lite fulare väder. Det är inte kallt och så, men det blåser en hel del och blir väldigt molnigt på eftermiddagen. Hittentills har det dock bara regnat en dag. 
 
VI hörs mer imorgon, imorgon har jag mer tid och lite roligare saker att berätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie

Tog studenten i Juni 2015. Bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till favoritlandet Thailand i några månader. Efter många om och med blev biljetten till Thailand bokad och resan blir av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela