sophiesresa.blogg.se

Min resa till Thailand. Flyget till Thailand avgår den 30 November från Köpenhamn och jag landar åter i Köpenhamn den 5 April 2016.

Dag för dag vad jag har gjort

Publicerad 2016-02-16 03:23:07 i Allmänt,

Precis som alla fredagar ska vara åkte jag till Surin. Det var en ganska tuff dag då det var många tyskar och jag fick guidea halva gruppen då. Men det gick bra och det var väldigt bra turister i detta fall så hade väldigt roligt. Hände inte så mycket denna dagen, den var ganska lugn och bra. 
 
På lördagen var det likadant. Dock hade flera fått se en haj vid snorklingen och såklart såg jag inte den för jag har alltid oturen att vara på fel plats och fel tid hela tiden. Båda dagarna fick jag åka med Mintmanta 2 och det har varit väldigt roligt. Har haft väldigt svårt för den båten innan då de som jobbar på båten är ganska dryga. Men efter dessa två dagarna känner vi varandra bättre så har haft väldigt roligt även med dem. De försökte sig på att lära mig lite thailändska och visst har jag snapat upp en del. Det är väldigt svårt men det går ändå framåt känner jag. 
 
Söndagen var en slappedag på stranden. Träffade en tjej från Wales som var här med hennes mamma så vi umgicks i stort sett hela dagen nere på stranden. Väldigt trevligt då jag har ganska tråkigt nere på stranden själv. Snackat lite engelska, och lite mer korrekt engelska. Med thailändarna kan man inte alltid snacka helt korrekt engelska för de förstår inte alltid vad man menar då. Utan man måste prata thailändsk engelska så förstår de mycket mer. Vi pratade och chillade nere på stranden hela dagen sen gick jag upp på mitt rum för att duscha och därefter gick vi och åt tillsammans. 
 
Igår åkte jag med tjejen från Wales till Surin. Hon skulle åka själv oh frågade om jag inte kunde hänga med och det är klart. Så för första gången åkte jag som turist med mina kolleger till Surin. Väldigt knäppt var det men ändå ganska skönt och roligt. Vi åkte dessutom med 99:an så hade roligt hela dagen. Turisterna på båten kollade dock väldigt snett då jag gör allt som guiden säger att man inte får göra i stort sett, typ stå upp och särskilt bak vid motorerna. Och även att jag snackade med arbetarna på båten. Men efter ett tag förstod de att jag kände dem och brukade åka till Surin med dem. En annan sjuk sak är att det var en svenska på båten som kom från Bara. Kan man tänka sig vad världen är liten. En från Holmeja och en från Bara, som bara ligger några kilometer ifrån i samma båt när där är 30 personer bara. Helt sjukt och väldigt roligt också. Dagen var fantastisk och på hemvägen var jag helt utsliten och trött. Solen tar ganska hårt på en och jag hade ingen soltröja på mig då Emma fick låna den eftersom jag trots allt är ganska mycket mer van med solen än hon. Men jag brände mig inte så klarade mig fint. Min bruna färg har dock stannat. Nu blir jag inte brunare längre utan det är samma färg hela tiden. Det enda som händer är att mitt hår blir blondare och blondare.
 
Jag fick även en ny keps igår. Eller fick och fick, jag tog den. Feen tog min keps och gav mig hans, jag glömde dock byta tillbaka den när vi gick av så nu går jag runt med en militär keps. På kvällen träffade jag en kompis och hade det trevligt. Vad som händer idag vet jag inte än, vi får se vad dagen bjuder på. Men antagligen en dag nere på stranden. 
Fantastiska vyer är det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie

Tog studenten i Juni 2015. Bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till favoritlandet Thailand i några månader. Efter många om och med blev biljetten till Thailand bokad och resan blir av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela