sophiesresa.blogg.se

Min resa till Thailand. Flyget till Thailand avgår den 30 November från Köpenhamn och jag landar åter i Köpenhamn den 5 April 2016.

Avskesdsfest

Publicerad 2016-04-01 15:28:36 i Allmänt,

Igår var det torsdag, jag började med att spendera förmiddagen nere på stranden för att sedan runt 2 tiden åka till andra stranden för att ta adjö av Odd och hans familj. Men det blev tyvärr bara en väldigt kort visit. Runt 3 tiden ringde seastar och sa att de skulle ha avskedsfest för mig och Lida och jag skulle komma till Nam Khen piren för att vara med såklart. Familjen från andra stranden var så snälla att de ställde upp och körde mig till piren vid 4-tiden så lite tid fick jag spendera med dem. Ett lite hastigt adjö men det får vara för denna gången, de vet att jag kommer tillbaka igen. Väl på piren väntade frotfarande alla på att båtarna från Surin och Tachai skulle komma så vi tog det bara lite lugnt och jag blev sminkad och så vidare. Vi fem tiden kom alla båtarna in. Och vid 18:30 var alla turisterna iväg och festen var igång. Det bjöds på en massa mat och dricka. En riktigt trevlig kväll och herrejissus thailändare kan festa. Här var det inte sitta på en stol och kolla och prata utan alla dansade helvilt. Jag och Lida (som är den ryska guiden) fick varsin tröja för att sedan gå runt och låta alla vi kände skriva på tröjorna. En tröja jag aldrig kommer tvätta och ens använda för då kommer all färg försvinna. Hade en riktigt trevlig kväll och oj vad jag kommer sakna den galna familjen. Har varit mycket skratt och även ilska men har alltid haft kul med de när vi väl har varit på Surin. Vi 11 tiden var jag hemma igen och lagom trött efter en helvild fest.
 
Idag har jag bara varit nere på stranden och tagit det lugnt. Inte många dagar kvar så får väl jobba lite på min bränna så jag blir ytterligare lite brunare. Nä, jag jobbar faktikst inte på brännan mer för det går inte att bli brunare mer. utan nu är jag maxad och redo att åka hem. Dock säger jag somjag sa till Lida. När jag har varit hemma, kramat om alla nära och kära och spenderat lite till då är jag redo att komma tillbaka igen, för jag älskar det här livet. Nu ska jag ta det lite lugnt och kanske träffa en vän lite senare, vi får se vad som händer. 
 
Här kommer lite bilder från den senaste Surin turen och antagligen också den sista för denna gången tyvärr. Det var en bra tur tack och lov och havet var fint. Väldigt mycket strömt på ett ställe där turisterna blev så trötta så man fick hoppa i och vara motor för en hel del. Men alla kom hem hela och lyckliga och det är det viktigaste. Sista resan fick bli med den kära båten Mintmanta 2, båten som jag åkte med varje gång de sista gångarna. 
 
I 4 månader har hela gänget försökt få ihop mig med denna killen. Han är 15 och helt knäpp och heter Moosang. De missöyckad stort eftersom jag inte är singel men han har varit en fantastisk vän och alltid glad och galen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sophie

Tog studenten i Juni 2015. Bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till favoritlandet Thailand i några månader. Efter många om och med blev biljetten till Thailand bokad och resan blir av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela